Toon menu Toon menu

ZuiderloopRoute

Netwerk van looproutes in het zuiden van Leeuwarden

De ZuiderloopRoute stimuleert bewegen en verbinding in de Leeuwarder wijken Zuiderburen en De Zuidlanden, de dorpen Goutum en Hempens-Teerns en omgeving. Het initiatief is in 2019 gerealiseerd door vrijwilligers met steun van wijkpanels, dorpsbelangen en de gemeente. De routes zijn geschikt om hard te lopen en te wandelen.

Opdrachtgever Dorpsbelang Goutum (namens de betrokken partijen)
Branches Sport & beweging, maatschappij
Periode Uitgevoerd in 2019
Website www.zuiderlooproute.nl

Uitdaging

Maak een informatieve website over de ZuiderloopRoute, met hierop de routes, nieuws, artikelen, tips en ruimte voor sociale media. Maak het voor de vrijwilligers zo eenvoudig mogelijk om de site te onderhouden en informatie toe te voegen.

Aanpak

De website vormt een aanvulling op de wegmarkering en de informatieborden die bij de drie officiƫle startpunten van de ZuiderloopRoute zijn geplaatst. Naast een plattegrond en informatie over de routes zijn er nieuws, hardlooptips en informatie over de omgeving te vinden. Ook wordt de site gebruikt om evenementen onder de aandacht te brengen.

Waaks maakte een ontwerp waarin tekst, foto's en de kleuren van de ZuiderloopRoute de hoofdrol spelen. Bij het bouwen van het ontwerp in HTML en CSS is de website uiteraard volledig responsive gemaakt. Omdat veel gebruikers de website zullen bezoeken op een smartphone is het extra belangrijk dat informatie op de site ook mobiel makkelijk te vinden is.

De tekstpagina's en artikelen kunnen worden beheerd met een cms dat is afgestemd op het concept van de website. Het systeem zorgt ervoor dat de toegevoegde informatie automatisch op de juiste pagina's wordt getoond, geoptimaliseerd voor zowel bezoekers als zoekmachines.

QR-codes en sociale media

Op de informatieborden worden QR-codes gebruikt om naar de website te verwijzen. De projectgroep maakt intensief gebruik van sociale media om te verwijzen naar informatie op de website. Tevens wordt op de site het delen van "loopmomenten" via Instagram, Twitter en Facebook gestimuleerd, evenals het gebruik van populaire apps met een sociale component zoals Strava.

Gebruikte diensten en technieken

Resultaten

Meer succesverhalen

Bekijk meer werk

Klaar om het web voor je te laten werken?

Samen vinden we de juiste aanpak